Duidelijk en vastberaden

Wat me elke keer weer opviel bij jou is je duidelijkheid en je vastberadenheid.
Wanneer de leerling het nodig had kon je er helemaal voor hem zijn en kreeg jij hem vaak weer rustig.
Ik heb soms met oprechte verwondering gekeken hoe jij zelf de rust kon bewaren en de rust bij de leerling daardoor kon overbrengen. Een grote en mooie eigenschap die je goed kunt inzetten in jouw werk.
Door jouw eigen manier van werken (en doordat je geen onderdeel was van de schoolorganisatie), kon je wat meer je eigen gang gaan. Je wist wat je deed en kwam ook steeds weer met nieuwe ideeën.
Ik had soms het idee dat je wel meer wilde, maar je een opdracht had om bepaalde dingen te doen zoals van je gevraagd werd. Dat deed je dan ook zo. Flexibiliteit is dus ook een sterke kant van je.
Ondanks je specifieke taak voor deze leerling had je ook oog voor de andere kinderen om hem heen. Ook zij wisten jou te vinden en vertrouwden je in de omgang met de leerling.
Ik heb met bewondering naar je gekeken en sommige dingen van je overgenomen in mijn werk met deze leerling.
Verder vind ik je duidelijke verslaglegging heel fijn om te lezen. Je weet wat je aan jou hebt.

 
  • 12 juli 2016

Comments are closed.